חריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחה
יואב חריש ,04/04/2008

על הנצחון של העמק על הרצליה, על משחק ההישארות המדהים של חולון ועל הפגרות הרבות המצפות לקבוצות הפלייאוף בליגה לנוער ועוד ועוד. יואב חריש יורה לכל הכיוונים וגם פוגע

הצמרת הצפונית
הניצחון של העמק על הרצליה הבטיח להם את המקום השלישי והוריד את הרצליה למקום השני. כל הכבוד לשרון אברהמי ולקבוצתו על הספורטיביות. למה ספורטיביות? כי כולם ידעו שהפסד להרצליה יפגיש את העמק מול ר"ג ברבע הגמר ולא מול מכבי ת"א. לא משנה אם מכבי גמרו את הליגה במקום השני, אף אחד לא רוצה לפגוש אותם. אבל את אברהמי הפייטר כל זה לא מעניין. הוא רוצה לנצח כל משחק, בלי חישובים כאלה ואחרים. בסוף גם חיפה ניצחה את הגליל והוא "זכה" לשכרו בעמלו כשיפגוש את ר"ג ולא את מכבי, אתגר ענק לקבוצה מהעמק שעשתה עד עכשיו עונה מדהימה.

המשחק
מתחילת המשחק העמק הוציאו לאורחים את החשק לשחק. הם באו נחושים לנצח, למרות שעל הנייר הרצליה היו אמורים לרצות יותר מהם את המשחק ולסיים במקום הראשון בצפון כדי לא לקבל את ירושלים ברבע הגמר (לא שגבעתיים זה תענוג כזה גדול). שתי הקבוצות לא הציגו כדורסל גדול, וזה בלשון המעטה, אבל לא ציפיתי לראות משחק גדול אחרי פגרה של שבועיים וחצי. לשתי הקבוצות לא היה נציג בנבחרת הנוער, אבל להחזיק את הקבוצה במשך שבועיים וחצי רק עם אימונים או משחקי אימון זה קשה מאוד, הן לשחקנים והן למאמנים.

התחיל ונגמר בקבוצה כולה
סיפור המשחק היה דווקא הספסל של המארחים. הפתיחה החזקה של החמישייה נתנה ביטחון גדול למחליפים. עוויד היה בטירוף, נע מצוין בלי כדור והעניש בסלים קלים כולל מריבאונד התקפה, שגב הופקד על פיינגולד ועזב אותו כדי להישאר בצבע ולסגור את החדירות של מנחם ושמואלי. הוא לקח ריבאונד, הריץ נהדר מתפרצות, ויחד עם חג'בי שלא ספר את הגנת האורחים פתחו פער דו ספרתי ושלחו את הרצליה לשני פסקי זמן כבר ברבע הראשון.

הספסל
ברבעים השני ובעיקר הרביעי בא לידי ביטוי החוזק של העמק כקבוצה שלמה. הרצליה איימו להתקרב ואף הגיע עד מינוס חמש, אבל הגנה איזורית חכמה (בעיקר כשמרציאנו בחוץ) נתנה להם שקט. לוי, רון ופלד נלחמו על כל כדור, פרגנו אחד לשני וקיבלו החלטות נכונות. כשמרציאנו חזר הוא קיבל את רון שחיסל אותו לחלוטין ודקות המנוחה הבכירים נמשכו בשקט. האורחים, למעט שמואלי וקצת מנחם לקראת הסוף, היו אנמיים לחלוטין כשספגו סלים קלים מבפנים ומבחוץ והציגו התקפה עלובה שהתבססה על חדירה מול האיזורית והתחייבות למסירה כשהשחקן באוויר. מעט פעמים זה הסתיים באסיסט, ברוב הפעמים זו הייתה מסירה הולכה למתפרצת של העמק.

הסוף
לינזון ומענית שנתנו משחק מצוין לכל האורך, השתלטו באופן מוחלט על ההוצאה לפועל של המארחים והענישו את האורחים בכל התקפה. שלשות אדירות, סחיטת עבירות ברגעים המכריעים וקליעות עונשין, כמו גם אסיסטים נהדרים אחרי חדירות, העניקו תוקף לחשיבותם של השניים במערך של העמק. הרצליה נשברו וכפרס יקבלו עם יתרון ביתיות את ירושלים האימתנית. העמק מחכים לר"ג, ואם ישחקו באותם נחישות, פרגון, הגנה ואינטנסיביות כמו מול הרצליה, מצפים למובילי הדרום חיים מאוד קשים.

התחתית הדרומית
בד"כ משחק בין חולון לראשל"צ הוא חגיגה של מתח. אתמול לא היה שונה, כשעל הפרק הישרדות בגרסת הנוער לאומית. במקום מרינה קיבלנו את בן דרור, במקום מנו קיבלנו את דניאל, במקום נעמה קיבלנו את אסיאו, ולגבי משה? את זה תחליטו בעצמכם...

המשחק
שליטה של חולון מתחילתו, בן דרור ודניאל שיחקו באחריות מרשימה תוך שהם לוקחים מנהיגות על הקבוצה ומושכים אותה לאורך כל המשחק, גם כשעלו לשחק שחקנים מכיתה י' ואפילו ט'. מהרגע הראשון היה ברור שהם באו ולנצח, כשלחצו על כל המגרש ושיחקו באגרסיביות מרשימה. מהצד השני היה ברור שראשל"צ לא מתכוונים לוותר. החולונים חדרו כל התקפה לצבע וסיבכו את ראשל"צ בבעיית עבירות. בן דרור לא ספר את השומרים שהיו מולו ולולא החטאות מתחת לסל של חבריו הגבוהים הוא היה מסיים עם מס' דו ספרתי של אסיסטים.

ראשל"צ
הקלות שבה הקבוצה יכולה לעשות נקודות מרשימה ומצביעה על גודל האכזבה שהם לא הגיעו לפלייאוף. איגור שלט בצבע, קרפלס קלע מכל מקום, מיארה וסימון ניהלו לפרקים ארוכים התקפות פשוטות וקיסלב פשוט לא מחטיא לשלוש. האיזורית של ראשל"צ מאמצע הרבע הראשון עצרה את ההתקפה האורחת אבל נענשה במתפרצות קטלניות כשהם לא ירדו להגנה. בסוף הכל הוכרע בעונשין וע"י השופטים, חבל על השריקה לטכנית, אלא אם הוא אמר משהו מוגזם. חבל על קרפלס שהחטיא עונשין ובעט בכסא, זה לא הראה על בגרות. חבל שהמהלך הזה הכריע את המשחק שיכול היה להיות מוכרע ע"י השחקנים בדרך הכדורסל ולא בדרך ההתנהגות.

הקהל, המסורת, האגודה
אגודת הפועל חולון מילאה את האולם בראשל"צ, החל מילדי המחלקה ועד לאוהדי הבוגרים, כשהם עמדו, שרו ועודדו במשך שעתיים ורבע! בד"כ מגזימים כשאומרים שהקהל שווה נק', הפעם ראיתי במו עיניי איך קהל לא נותן לקבוצה להפסיד, מרים את השחקנים בכל פעם שהם נופלים ומראה איך לפעמים מסורת יותר חזקה מהכל. פעמיים במשחק ברחו ראשל"צ ליתרון שאיים לסגור את הסיפור, כולל שתי דקות לסיום. הקהל לא ויתר ולא נתן לשחקנים לוותר. כל הכבוד לאגודה שגייסה בצו שמונה את כולם למשחק, כל הכבוד לשחקנים על המאמץ ובאמת שכל הכבוד לאוהדים על עידוד מדהים, גם אם לעיתים רחוקות נשמעו הערות מיותרות שנבעו מתסכול ואהבה למועדון.

המאמנים
כל הכבוד ליניב כהן, שעבר כ"כ הרבה דברים קשים השנה בכדורסל. אני יודע בדיוק איך זה להיאבק בתחתית עד המחזורים האחרונים, כשכל משחק הוא מלחמה, אתה לא תמיד תלוי בעצמך, אתה בד"כ מפסיד, רואה פעם בכמה מחזורים ניצחון ובעיקר אתה פשוט נגמר לאט לאט מבפנים. מי שלא חווה את זה לא יבין את זה, ואם אתם חושבים שבמשחקי הצמרת יש לחץ, אז שתדעו שהוא לא מתקרב ללחץ שיש במלחמה על ההישארות. באחריות. אחרי שנשארים לא מחייכים, פשוט נושמים לרווחה. את אנחת הרווחה של כהן שמעתי כשהייתי במכונית בחזרה לביתי. ליבי יוצא לזופי אבדיה שעשה סיבוב שני מדהים וכמעט הצליח להישאר. כל הכבוד, עשית עבודה גדולה.

הערות לאיגוד הכדורסל
1. הרצליה ביקשו, עמק יזרעאל הסכימו, אבל איגוד הכדורסל חייב היה לדחות את הבקשה להקדמת המשחק בין הקבוצות ולקבוע שהמשחק הזה יתקיים באותה השעה של המשחק בין גליל לחיפה, שכן לשניהם יש משמעות גדולה לגבי המיקום בפלייאוף. אין סיבה שלגליל ולחיפה יהיה יתרון רק בגלל שהשתיים האחרות ביקשו להקדים, היה צריך למנוע את חוסר הספורטיביות הזה.

2. גמר גביע המדינה לילדים יתחיל בשעה שתיים וחצי. אין לימודים באותו יום? אני מניח שהשעה המוקדמת נקבעה בגלל אילוצים של ערוץ הספורט שדרש להקדים את שידור משחק הנוער לרבע לשבע בשל ליגת האלופות. את הלו"ז של ליגת האלופות ידעו מזמן וידעו שכדי לשדר את המשחק יצטרכו להקדים את שעות המשחקים. רק לשם השוואה, בשנים הקודמות גמר הילדים התחיל בשעה ארבע. היה נכון להזיז כבר לפני מס' חודשים את ערב הגמרים למועד שבו אין בעיה בשעת השידור ושהילדים לא יצטרכו להפסיד לימודים או לאכול ארוחת צהריים מוקדמת.

3. לו"ז הליגה לנוער והפלייאוף לא הגיוניים: טורניר שוייצר היה הכרחי וטוב שנתנו לנבחרת הנוער לצאת. אבל מדוע להקדים מחזור אחד ואת השני לדחות? הרי נוצר מצב שהפעם האחרונה שהקבוצות שיחקו הייתה ב-17.3 והפעם הבאה ב-3.4. היה צריך להקדים גם את המחזור האחרון ולסיים את הליגה לפני הטורניר בחו"ל.
בנוסף, למעט גמר הגביע, לא ברור למה כל שאר העולות לפלייאוף צריכות להמתין עד ל-14.4 לתחילת המשחקים.
כמו כן, לא ברור למה בין המשחק השני לשלישי בפלייאוף שוב ימתינו הקבוצות אחד עשר ימים (17.4 עד 28.4).
חשוב לציין שאם כל הסדרות יסתיימו בשתיים-אפס חלק, העולות לפיינל פור יאלצו להמתין עד ה-9.5, כלומר שלושה שבועות! במקרה הטוב, מי שתגיע למשחק שלישי תמתין רק אחד עשר יום נוספים.
הסיבה העיקרית נעוצה בעובדה שהאיגוד מסרב לשבץ משחקים לחול המועד פסח. אפשר לשחק בחול המועד פסח, וגם רצוי. יבוא יותר קהל ותהיה חגיגה אמיתית. אם אפשר לשבץ ביום לימודים גמר גביע בשתיים וחצי בצהריים, אפשר גם לשחק בחול המועד.
חבל שבאיגוד לא יודעים כמה קשה להחזיק קבוצה ושחקנים בפגרות כאלה ארוכות. מספיק פגרה אחת כדי להוציא קבוצה מאיפוס, אז ארבע כאלה בטווח של חודשיים? לא סתם הרמה במחזור האחרון הייתה מאוד נמוכה. הקבוצות לא יכולות להיכנס לכושר משחק, וקשה לשמור על המתח של הקבוצה כשכל רגע יש הפסקה.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();