חריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחד
יואב חריש ,24/05/2007

רגוע ? הצחתקם אותי. יואב חריש מוציא את כל העצבים על המנהלת, על ערוצי הטלוויזיה והרדיו ועל כל מי שמתקרב לאיזור.

אני מאוד כועס! אני עצוב! אני מתוסכל! אני נעלב! אני פגוע! לפני שתקראו את דבריי (שאולי קצת קשים) כדאי שתדעו שהם באים רק מתוך כאב ואהבה לענף הכדורסל. חשוב לי גם לציין כי ניסיתי להתקבל לעבודה בערוץ הספורט בקיץ הקודם ולא הצלחתי, וניסיתי להשתלב בשידורי הרדיו של רשת ב' לקראת סיום העונה ולא הצלחתי. כולי תקווה שזה יצליח בעונה או בעונות הבאות, אבל זהו גילוי נאות שלא תחשבו שאני מתנגח כי הם סירבו לי, אני עדיין מאוד רוצה לעבוד שם ואשמח לעשות זאת כשיתאפשר (למרות שטור זה בטח לא מוסיף לי הרבה מניות שם...)

נעדרת- ליגת העל בכדורסל- כל המוצא מתבקש להחזירה לקהל!
בטח שמתם לב שבמשך מספר שבועות אין אנו יכולים לצפות בתקצירים ממשחקי ליגת העל או בשידורים חוזרים. משחק אחד משודר בערוץ הפתוח, אחד בערוץ בתשלום והשלושה האחרים עדיין לא נמצאו. אין לי כבר כוח להתחיל להבין למה זה קרה או מי אשם במחדל הזה, אבל דבר אחד ברור: הענף הולך ונמחק!!!

מנהלת הליגה:
מי אחראי על הליגה? מנהלת הליגה. אז מבחינתי מי שאחראי שאנחנו לא רואים שידורים זו מנהלת הליגה. מי שאחראי שאין שידורים חוזרים זו מנהלת הליגה. מי שאחראי שאין תקצירים זו מנהלת הליגה. הם חתמו על ההסכם עם צ'רלטון, הם יצרו מצב שבו גוף שידור יכול לגמור ענף שלם בשל חיכוכים מטופשים. לא מעניין אותי כמה כסף קיבלו תמורת זכויות השידור, כי אין שידור!!! ואל תמרחו אותי שיש משחק אחד בערוץ הפתוח ועוד אחד בתשלום. זה בולשיט מעליב שלא שווה אפילו התייחסות! הבטיחו לנו את ערב הכדורסל של ישראל עם שידור ישיר ופריצות למגרשים אחרים בשידור חי, הבטיחו לנו טירוף סביב הליגה ומאז הבלגן ערב הכדורסל של ישראל הפך שחור!

אז בואו נלחץ ידיים:
ביום שני, במהדורת הלילה של 'חדשות הספורט', התראיין עודד קטש, מאמן הגליל, וסיפר על המשחק שהסתיים אך דקות מעטות לפני כן מול נהריה. הוא אמר שהיה משחק עם אוירה של פלייאוף, מתח, מכות, סלים מכריעים ומה לא. איזה כיף! בטח הם נורא נהנו. גם אני נהניתי מהתמונות מהמשחק, מאוד נהניתי לראות את השחקנים לוחצים ידיים כשהתמונות חוזרות על עצמן חמש פעמים! תגידו, כמה אפשר להעליב אותנו? כמה אפשר להשפיל אותנו? זה זמן רב שאני רואה שחקנים לוחצים ידיים בסיום משחק אבל לא רואה את המשחק או תקציר ממנו! אתם השתגעתם?

המשחק המרכזי:
ביום שני בחרו בצ'רלטון (או שמא במנהלת) לשדר את המשחק בין אשקלון לראשל"צ. קבוצה שנלחמת על חייה מול קבוצה שסיימה את העונה! משחק מעניין? אולי. אבל במקביל, בערוץ לתשלום, שודר המשחק בין נהריה לגליל. משחק זה היה מאבק ישיר על כניסה לפלייאוף! אני לא יודע אם המשחק שמשודר בערוץ הפתוח חייב להיות המשחק המרכזי או לא עפ"י החוזה, אבל ברור לי שכך זה צריך להיות! אני לא יודע מי קובע מה המשחק המרכזי ומה לא, אבל כל ילד יודע מה היה אתמול המשחק המרכזי. זו לא פעם ראשונה שזה קורה, אתמול היה השיא. תתביישו!

ערוץ הספורט חוזר לשנות ה-80:
אני חושב שבתחילת המקרה עוד טרחו בערוץ הספורט לעדכן את הצופים שבגלל הסכסוך עם צ'רלטון נמנע מאיתנו לראות משחקים או תקצירים, או שאולי זה הסכסוך בין 'הוט' ל'יס, אני כבר לא יודע, לא זוכר ולא מתעניין! בזמן האחרון זה הפך למובן מאליו, שקופיות של התוצאות כולל קלעים ולחיצות ידיים בסיום המשחק בלי הסבר או תזכורת למה זה קורה. אין ספק, מאוד התגעגעתי לערוץ הראשון!!! למה הערוץ הראשון? כי בשנות ה-80 בסיום מהדורת החדשות בלילה היו מציגים בספורט שקופיות עם התוצאות של משחקי הכדורסל וזה היה נורא מרגש. לא היה אינטרנט, לא סלולרי, לא כבלים- כולנו היינו במתח מי ניצח ומי קלע. חזרנו לימים ההם!

אנשי היציע:
האמת, יש שלישייה שאני מצפה ממנה להמון בנושא זה- שלישיית היציע המרכזי. מי לא מכיר את התוכנית הזו- הומור, ציניות, הנושאים שעל סדר היום, נכנסים בכולם בחן- תענוג. אני מצפה מרון קופמן וניב רסקין (לו אני מנדנד כל שבוע עם הצעות שונות והוא עונה בסבלנות) שיעלו את הנושא על סדר היום ולא ירדו ממנו עד שיוחזר הכדורסל לכלל הצופים! אם המאבק על אוסישקין זוכה לנושא קבוע בפעמים האחרונות, אז ברור שהרס הכדורסל ע"י התקשורת צריך לקבל מקום של כבוד, גם אם הם חלק מזה! יכול להיות שיש ניגוד אינטרסים, יכול להיות שיש בעייתיות שהם בערוץ שנמצא במלחמה והם יסתכנו בתביעות או לא יודע מה, אבל מחובתם לדבר אל קהל הצופים! מספיק שרוב האייטמים הם בנושא כדורגל, האם הצופים הנאמנים לא זכאים לכבוד? חוץ מזה שעפ"י הבנתי קופמן לא פוחד מאף אחד והכדורסל יקר לו מאוד. צביקה שרף, המאמן הלאומי, חייב להעלות את הנושא על סדר היום! צביקה איש מפתח, כולם מקשיבים לו, מופיע בתדירות גבוהה ועל כתפיו מוטלת האחריות לטפל בנושא עצוב זה.

עיתונות הכדורסל:
איפה הכותרות בעיתונים? איפה זעקת העורכים? איפה כאב הכתבים והפרשנים? איפה פתחון הפה של האוהדים? אתם מוכנים להשלים עם המצב הזה? אתם מוכנים להבטחה שבשנה הבאה יהיה יותר טוב? למה עיתונות הספורט שגם ככה מקפחת את הכדורסל ומספרת על כל גרעפס של שחקן כדורגל לא מתקוממת? האם גם אתם קשורים איכשהו לזה? האם צ'רלטון או המנהלת מחזיקים אתכם בביצים? אתם לא מתביישים? איפה אתה אריה מליניאק, מאמן נבחרת ישראל לשעבר ואחד שהכדורסל יקר לו מאוד? גם אם אתה משדר בצ'רלטון, האם המצב הנוכחי מקובל עליך? בעיתון, בטלויזיה, ברדיו, איפה קולך?

רדיו חזק:
ומה לגבי שידורי הכדורסל ברדיו? אז ככה, בד"כ אמורים המשחקים להיות משודרים ברשת ב' של קול ישראל. דני דבורין או יואב אביב מנחים, דוב'לה בינשטוק או אלי סהר פרשנים באולפן וניידות שידור במשחקים. נדמה לי שבשבועות האחרונים לא נשלחו ניידות לכל המשחקים ולא כל המשחקים סוקרו. בנוסף, בעוד רוב המשחקים מתחילים אחרי השעה שבע, לא פעם החל השידור אחרי השעה שמונה. כמובן שמיד עם פתיחת משחק הכדורגל עבר מוקד השידור לשם והכדורסל נזנח לטובת פריצות וסיכומים. אני חובב רדיו מושבע ואני זוכר שבשנים שגלי צה"ל שידרו אז הם התפרסו על פני כל המשחקים, כולל שדר ופרשן לכל משחק. רשת ב' זכו לשדר השנה את הכדורסל אבל לצערי זה כבר לא כמו פעם. העניין כנראה פחת, ההשקעה הצטמצמה למינימום והקהל נפגע. זוהי עוד אחריות של מנהלת הליגה בעיניי! חובה עליהם לוודא שכל המשחקים משודרים גם ברדיו (כמו הכדורגל), באיכות גבוהה ובהשקעה נאותה. פיצול המחזור ליומיים פוגע גם בשידורי הרדיו שכן רשת ב' שידרו רק ביום ראשון (ואולי גם בחמישי) ואז חלק מהמשחקים לא שודרו. לטעמי חייב להיות שידור מכל משחק, כולל שדר, פרשן ושדר קוים.

ספורטיביות? הגינות? טעם טוב? הצחקתם אותי!
משחקי המחזור האחרון יתקיימו באותו יום ובאותה שעה וזה אכן יפה וספורטיבי. אבל כמה חבל שהמחזור הלפני האחרון הכריע גורלות בתחתית וקבוצה אחת שיחקה ביום ראשון והשנייה ביום שני! אני מציע שבמקרים רגישים ייקבעו המשחקים באותו יום ובאותה שעה לא רק במחזור האחרון אלא אפילו שלושה מחזורים לפני הסוף. זה מוסיף מתח, עניין ובעיקר ספורטיביות. לא ברור לי איך אנשי גבעת שמואל נתנו לאשקלון לשחק יום אחריהם ולא באותה השעה. אבל זו הקלה שבצרותיי: אתמול שמעתי את אבנר קופל, יו"ר מנהלת הליגה, בריאיון בערוץ הספורט בו הוא אומר שנכון לעכשיו יש יורדת אחת ללאומית ועולה אחת לליגת העל. אני שואל אתכם, זה נורמלי? מה זה נכון לעכשיו? מכשירים את הקרקע שוב להשאיר קבוצות שירדו? אין כזה דבר קבוצה שיורדת ליגה ובכל זאת נשארת! רוצים להגדיל את הליגה, סבבה, תפנו לב"ש, נצרת עילית, קרית אתא, יקנעם/מגידו ונתניה. אם לא תמצאו קבוצה אז תמשיכו לחפש בליגה הזו ואם אין אז אל תעלו שתי קבוצות כי ליגה עם מספר אי זוגי של קבוצות זה גם משהו לא כ"כ רציני (וכבר נוסה בעבר אם איננו טועה). מי שירד לא יכול להישאר! אחרת מאבדים את כל הערך הספורטיבי של הליגה ומזלזלים בענף. זה כבר קרה מספר פעמים בשנים האחרונות, אל תיתנו לזה לקרות שוב!

יום שבת הקרוב- ערב גאלה- רק למיוחדים?
ביום שבת הקרוב יתקיים ערב הגאלה של הפיינל פור. עפ"י אתר המנהלת, זו פעם ראשונה שיערך ערב כזה, מעין פתיחה חגיגית לאירועי הפיינל פור. עפ"י האתר, הוזמנו נותני החסות של מנהלת הליגה, נותני החסות הראשיים של כל אחת מקבוצות הליגה, ראשי הערים של ארבע הקבוצות שהעפילו לפיינל פור, שחקני ומאמני ארבע הקבוצות וכן נציגים של שש הקבוצות הנוספות בליגה, כלי התקשורת ואורחים רבים נוספים. במהלך הערב יוענקו תשורות לנותני החסות של מנהלת הליגה והקבוצות, יחולקו פרסים לזוכים במשחק ליגת החלומות של מנהלת הליגה וכן יוכתרו מצטייני העונה. אז תגידו לי אתם: יש סרט שצביקה שרף, המאמן הלאומי, שהוזמן ע"י היורוליג ועל חשבונם! לערב הגאלה של הפיינל פור שהתקיים השנה באתונה, לא הוזמן? ביזיון!

יום שלישי- פעמיים כי טוב? אז זהו- שכנראה שלא!!!
ביום שלישי יתקיים הפיינל פור המפואר של ארצנו הקדושה. מעבר לדיון אם פיינל פור מוצדק או לא (לדעתי ממש לא- ראיתם איזה כיף היה בליגה הלאומית? חולון עבדו כל השנה בשביל יתרון ביתיות שהשתלם להם), אנחנו, כלומר קהל הצופים, אמור ליהנות משידורים מלהיבים של סיום העונה. אבל, אוי אבל- נכנסתי לאתר של מנהלת הליגה וחשכו עיניי! זה מה שכתוב שם:

חצי הגמר הראשון ישודר בערוץ ספורט 1 (54- פתוח ללקוחות 'הוט', מו"מ על פתיחה גם ללקוחות 'יס' נמצא בעיצומו ועל כך תבוא הודעה). כנ"ל לגבי המשחק על מקומות 3-4!!!

אתם מבינים, יש מו"מ!!!!!!!!! איזו בושה לענף! במידה וכל הגורמים שהזכרתי בטור וכל האוהדים, שחקנים, מאמנים, מנהלים וכיו"ב שיש בכדורסל הישראלי לא יקימו קול צעקה ויוודאו שיש שידור פתוח לכולם, אזי אפשר להוריד סופית את המסך על הכדורסל הישראלי ולהוציא מודעת אבל. ואם זה יקרה אז כנראה זה מה שמגיע לנו. איך אומר שלום חנוך בשירו 'משיח': "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם"? האם אנחנו באמת מטומטמים וזה מה שמגיע לנו?

נ.ב.- תגובה בבקשה:
בקשות לתגובה נשלחו ליו"ר המנהלת, לצביקה שרף, לניב רסקין, לרון קופמן ולאריה מליניאק והם יפורסמו בהקדם.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();