רז ניסים כהן, מכבי רעננה



חריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון
יואב חריש ,06/01/2009

יואב חריש ראה את הרצליה שוב מנצחת את רעננה ואת גבעתיים מתאוששת על חשבון ראשל"צ המצליחה. הוא חזר מלא סיפורים על חינוך, כדורסל, עצבים, מחמאות וגם עצב.

חינוך לפני ומעל הכל
מצב המלחמה בו נתונה ארצנו ונתונים חיילינו ואזרחינו עושה רע לכולם. בימים קשים של לחימה בדרום, קורבנות משני הצדדים וללא סימן לסיום קרוב, אנו נאלצים לנווט בין ידיעות חדשותיות תוך כדי המשך בסדר היום הפרטי שלנו. לפני פתיחת המשחק אמר רוני קאן לקהל ולקבוצות שלמרות חשיבות המשחק, יש דברים יותר חשובים והם קורים כעת בדרום. הוא איחל החלמה לפצועים, קיווה שהלחימה תסתיים במהרה והזמין (גם דרך מודעה באתר זה) את שחקני וקבוצות הכדורסל מהדרום לבוא ולהתארח בהרצליה. בסיום דבריו עמדו כולם דקת דומיה. כולנו עם הדרום, גם אם אנחנו במרכז.

פעם שלישית גלידה
מפגש שלישי בתוך פחות מחודש של שחקני הרצליה ורעננה ושוב הרצליה מנצחים. שני צדדים מנטליים יש למטבע הזה, מצד אחד שחקני הרצליה שמנצחים שלוש פעמים רצוף את יריביהם. זה לא פשוט לנצח את אותה קבוצה שלוש פעמים רצוף בטווח זמן כ"כ קצר, כשצריכים שוב להתעלות ברגעי ההכרעה. מצד שני שחקני רעננה שמפסידים שלוש פעמים רצוף לאותה קבוצה, מה שהופך את המשחק הבא ביניהן, בסוף העונה, למבחן מנטלי מיוחד לשתי הקבוצות. שמואלי וקטלן לא שיחקו אצל המארחים, בצד השני לביא לא התלבש וקיבל מנוחה מנטלית מהכדורסל. האמת, על הספסל הוא נראה בכושר שיא כשקפץ אחרי כל סל, עודד והתעצבן אחרי כל טעות.

שתי הבעיות הישנות של רעננה והפתרונות
האחת, איך עוצרים את ה-P & R של שמואלי עם חבקין. בהיעדרו של שמואלי, ה-P & R של וינטר עם חבקין יכול להיעצר בחילוף. וינטר לא אמור לחדור על היריבים האתלטיים שמולו ו-Deny על חבקין ימנע שלשות. בפועל, ברוב המשחק הם הכריחו את חבקין לחדור ולא להרים שלשות, אבל עבודת ההגנה על וינטר נכשלה. הוא חדר כמעט בכל פעם שרצה, ימינה או שמאלה, סיים באחוזים גבוהים את החדירות, הפעיל נהדר את אלבז וחבקין והגיע לקו. הדומיננטיות שלו ברבע האחרון ובהארכה הובילו את הרצליה לניצחון, כשההגנה של רעננה לא מגיעה לעזור בזמן על החדירות שלו, ובעיקר לא מתמודדת איתו באחד על אחד.

הבעיה השנייה, איך משחררים את ניסים-כהן לייצר נק'. אחרי סגירה הרמטית במשחק הקודם, מצא ניסים-כהן את הדרך היעילה לייצר נק' מול הרצליה- התקפות מעבר ומתפרצת. מפתיחת המשחק הוא לא נתן להגנה של הרצליה להסתדר על חצי מגרש וחיפש להעניש בשניות הראשונות של ההתקפה. היו פעמים שהוא הגיע כטריילר להתקפה, חיכה בסבלנות, התמקם על השלשה וקלע בלי הפסקה. כשהביטחון והאמונה חזרו הוא החל לפעול ביעילות גם על חצי המגרש, השאיר את החברים אחרי דאבל אפ לזריקות טובות, וחדר במהירות כשעמד מול מגן יחיד.

ההבדל בין שתי המחציות
ההגנה הטובה בארץ ספגה רק 21 נק' בחצי הראשון והייתה בדרך לעוד משחק בו היא חונקת את היריבה ומוציאה לה את החשק לשחק. רק שהיריבה מולה שיחקה היא במקרה קבוצת ההתקפה הטובה בארץ, ולא תמיד חייבים לשחק את הכדורסל של היריבה. בחצי השני רעננה הצליחו לייצר משחק ריצה מצוין מתוך ההגנה שלהם. הרצליה תרמו רבות לעניין עם התקפה סטטית ופסיבית (לפעמים נראה שאין להם כוח להתקיף מרוב המאמץ שהם משקיעים בהגנה). הניסיון לשעמם את רעננה עד שיירדמו לא צלח, האורחים כבר היו בטירוף פיזי ומנטלי וחזרו למשחק.

רעננה עפו למתפרצת בכל הזדמנות, מנעו מחבקין את הכדור בפוסט (משם הוא מנהל יפה את ההתקפה) והצליחו להכניס את וינטר לבעיית עב' ולשלוח אותו לספסל. הם המשיכו ללחוץ על שמעוני, חממי ושמואלביץ' והכריחו את המארחים לזריקות קשות על גבול שעון ה-24 ולאיבודי כדור. יצחקי, קפלן ואזולאי שמרו כמו שהם יודעים, רצו והפעילו את ניסים-כהן בצורה נהדרת. הרצליה לא עצרו את הכדור ולא התארגנו במהירות שמאפיינת אותם בד"כ, רעננה ראו כי טוב והענישו את המארחים בכל הזדמנות.

החטאות עונשין ועצבים
כמות זריקות העונשין שרעננה החטיאו הייתה גדולה מדי. אחוזים נמוכים מהקו לא מאפשרים לנצח משחק צמוד, בטח לא בחוץ. ניסים-כהן, אחרי משחק נהדר (במיוחד חצי שני), היה מתוסכל ועצבני בסיום המשחק ושיחרר את עצביו בצורה לא ראויה. לאורך השנה ראיתי אותו רגוע, שומר על קור רוח ומשחק בשלווה. השיפוט לא גרם להפסד. שתי הקבוצות "קופחו" באותה המידה, וכל אחת יכולה לבוא בטענות על שריקה כזו או אחרת. היה שיפוט מצוין, הוגן ומלא כבוד לכולם במשחק שקשה לשיפוט (יפה שהאיגוד שלח את דודי רומנו, שופט ליגת על, למשחק כזה חשוב וטעון). לא מפסידים משחקים בגלל שופטים, מפסידים כי מחטיאים עונשין.

מישהו אמר איזורית?
דקה לסיום הזמן החוקי, ביתרון שלוש ואחרי פסק זמן של רעננה, הסתדרו הרצליה בהגנה איזורית 1:3:1! כבר בעונה שעברה ראינו את קאן משתמש באיזורית (במשחק מול הגליל שהיקנה לקבוצה בסיום העונה את המקום הראשון), למרות השם שיצא לו כמאמן שדוגל רק באישית. לאורך ההארכה הוא המשיך עם האיזורית (שחקנים מלאים בעב', חלק יצאו בחמש עב', ספסל קצר, החלטה נכונה) שהסתמכה על דאבל אפ עפ"י קריאה שלו ואח"כ מעבר לאישית. אין ספק שיש עוד דרך ארוכה כדי שההגנה הזו תעבוד בצורה יעילה, אבל בהארכה הוא נתן לרעננה לנצח אותו מהשלוש וראה אותם מחטיאים, גם אם אלה היו זריקות פנויות.

"הדרום"
מצחיק לדבר על משחק בין גבעתיים לראשל"צ במושגים של מחוז הדרום בתקופה זו, אבל מכיוון שאין מחוז מרכז אז זוהי ההגדרה וזוהי המציאות. בשבוע שעבר כתבתי שגבעתיים חייבים להתעורר לפני שהמאבק על הפלייאוף יברח להם. אז הקבוצה נענתה לאתגר ומפתיחת המשחק הראתה את הרצון הגדול לנצח דרך מלחמה על הריבאונד, צלילה על כדורים אבודים ואגרסיביות בלתי מתפשרת. במקום הגנה פסיבית ראינו איזורית לוחצת על כל המגרש, חטיפות וריצה מהירה למתפרצת ולסלים קלים. דאבל אפ אגרסיבי על אסולין בכל פעם שנגע בכדור הכריח אותו למסור מסירות קשות, כפה עליו ועל חבריו איבודים והעניק למארחים יתרון משכנע.

כבוד והערכה לרועי מייזליק
ראיתי את ראשל"צ השנה ארבע פעמים, בשלוש מהן הקבוצה הפסידה. אני חייב להודות שבלי מור סיני ונדב אטיב לא ציפיתי שהקבוצה תסיים את הסיבוב רק עם שלושה הפסדים, כולם הגיוניים (בהדר יוסף, בירושלים ובגבעתיים). הדרך להישגיות ולפלייאוף עוברת דרך יציבות וניצחונות קטנים במשחקי מלכודת. לסיים במקום השלישי עם מאזן נהדר של 8-3 (ובלי שני שחקני חמישייה) זהו הישג אדיר לרועי מייזליק ולעבודתו בקבוצה. משחקי הבית בסיבוב הבא יכולים להכניס הרבה אופטימיות בשחקנים ובמערכת שאפשר לא רק להגיע לפלייאוף, אלא גם להיאבק על יתרון הביתיות.

דומה להפסדים
המשחק של ראשל"צ אתמול היה דומה יותר להפסד בהדר יוסף ולא לניצחונות שהקבוצה השיגה. השחקנים הציגו משחק נרפה, לא הבינו ולא יישמו את מה שהמאמן ביקש מהם. שמעתי את מייזליק עשרות פעמים צועק לא לכדרר נגד הלחץ ולשבור אותו במסירת עומק לאמצע המגרש. אבל השחקנים המשיכו לכדרר ולאבד, לא משנה מי היה על המגרש. כל הניסיונות לחילופים כדי להעיר את השחקנים לא עזרו, ומהפוזשן האחרון של הרבע הראשון נראתה רק קבוצה אחת על המגרש. עשר שניות לסיום הרבע לראשל"צ היו רק שתי עב' קבוצתיות אבל השחקנים נתנו להרט לקלוע שלשה בלי לעצור אותו בעבירה מוקדמת וירדו בפיגור ממנו לא חזרו.

הרט נשאר חופשי על השלשה לאורך כל המשחק, והתוצאה, בטח בגבעתיים, היא הרבה שלשות על הראש. חוסר האגרסיביות בצבע (בעיקר הנדלמן וברנר) נתן לסולומון לחגוג מתחת לשני הסלים, וגבעתיים רצה למתפרצות באמצעות קומבינציה על אסולין בחצי השני וסגירה של הצבע, ללא פחד מהקליעה של האורחים. אטיה ודדון לא קיבלו החלטות נכונות בהתקפה, ובן מתיתיהו ועסור שנכנסו לא השפיעו לטובה על המצב. הגנה לא הייתה קיימת, בטח לא ירידה להגנה אחרי כ"כ הרבה איבודים. ריצת 21-6 בתחילת הרבע השני הייתה למעשה סיום המשחק, כשהאורחים חזרו הכי הרבה רק עד מינוס 14.

עצוב
לא הייתי ברעננה ביום חמישי במשחק ליגת בתיה"ס בין 'מטרווסט' ל'בליך'. שמעתי גירסאות לכאן ולכאן אודות האירוע שקרה, חלק מסכימים עם מה שקרה, חלק לא מבינים למה זה קרה וחלק חולקים על מה שקרה. מכיוון שלא הייתי שם אני לא מתכוון לחוות דעה על האירוע. אני רק יכול לומר שאני מאוד מופתע שהסיפור עבר בשקט מוחלט, ללא תגובות, ללא הערות וללא התייחסויות. משחק ליגת בתיה"ס נפסק, שופט החליט לא לחדש את המשחק בעקבות הערות קשות כלפיו מצד הקהל ואף אחד לא מדבר? זה מקובל על כולם? אותי זה בעיקר מעציב.



































כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();