אלון טטרו, אחראי קאמבק ראשי



חריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנות
יואב חריש ,09/04/2009

יואב חריש מסכם את ערב הגמרים ומחמיא לאיגוד לצד הצעות לשיפור. הוא משבח את גמר הילדים, מאוכזב מהנערים והנוער, מחכה לשובו של ה"טיש" ומוסיף עוד מידע על הטור הקודם. לסיום הוא מזכיר לכולם מי היה הראשון שכתב על רעיון האקדמיה לכדורסל ולפני כמה זמן זה היה.

האירוע- מחמאות לאיגוד
חגיגת כדורסל הייתה לנו בערב הגמרים של גביעי המדינה לילדים, נערים ונוער. מחמאות מגיעות לאיגוד הכדורסל ולכל אלה שעסקו במלאכת הפקת האירוע. בחירת אולם "בית מכבי" בראשל"צ הייתה מצוינת והעניקה אווירה חמה וביתית. לוח תוצאות מרשים, הופעות שליטה בכדור ויכולת אישית בהפסקות הילדים והנערים, כרוז שהלהיב את הקהל (לעיתים יותר מדי) וברוב הזמן סדר וארגון. לא פשוט להוציא לפועל יום שכזה עם היערכות לשש קבוצות, שישה קהלים שונים ועוד שידור בטלויזיה. היו נפילות קטנות אבל זה היה צפוי באירוע כה גדול. להבדיל מהשנים האחרונות בהן התקיים ערב הגמרים ברעננה (מטרווסט) ונראה היה כפחות מושקע, הפעם היו תפאורה מכובדת, חוברת ראויה ובעיקר כבוד לכדורסל.

האירוע- נפילות קטנות והצעות לשיפור
כשהגעתי והצגתי את תעודת העיתונאי של איגוד הכדורסל לא ידעו האנשים בכניסה לאן אני אמור ללכת והאם בכלל אני יכול להיכנס. הצעה: להתארגן מראש עם הרשימות ולשים בכניסה אדם שיידע להפנות לאן שצריך, החל משעה לפני המשחק הראשון.

ניקיון המגרש- יותר מדי פעמים חסרו הילדים שמנקים את הפרקט. לא יכול להיות שמנהל האירוע יעמוד וינקה את המשטח מס' פעמים או שמשחק הגמר יתעכב פעמיים מסיבה זו. הצעה: להכין מראש את הילדים שיהיו אחראים על ניקיון המגרש כולל גיבוי של מס' ילדים.

משחק הנערים החל בחמש ועשרה ולא בחמש, בין היתר בגלל הפסקה ארוכה מדי במחצית משחק הילדים וכי משחק הילדים, להבדיל משנים קודמות, היה 40 דקות ולא 32. הצעה: הפרש של שעתיים ורבע בין משחק הילדים לנערים, או קיצור ההפסקה לעשר דקות וביצוע מהיר יותר של הטקסים וההתארגנות לפני ואחרי המשחק.

משחק הנוער החל בשבע וחצי ולא בשבע, בשל דרישת ערוץ הספורט. כל הפרסומים בימים האחרונים לא הצביעו על שינוי בשעה. חיפשתי בהודעת האיגוד לעיתונות, בחוזרים של האיגוד, בעיתונים ואפילו בהזמנה שקיבלתי מארגון המאמנים- בכולם נכתב שהמשחק בשעה שבע. הצעה: להודיע מראש ובצורה פומבית ומרוכזת על שינוי בשעה ולכבד את הקהל שמגיע.

תחרות ההטבעות במחצית משחק הנוער הייתה מיותרת ולא מכובדת, היה עדיף להמשיך לתת לשחקנים הצעירים ללהטט עם הכדור, כפי שעשו במחציות של הנערים והילדים. הצעה: בלי תחרות הטבעות, עדיף להביא שלושה קלעי שלוש מצטיינים מליגת העל שיתחרו ביניהם בתחרות שלשות ויראו לצעירים איך קולעים מבחוץ.

משחק הילדים
יופי של משחק בין שתי קבוצות מוכשרות בעלות מס' שחקנים פוטנציאליים להגיע רחוק. רעננה התמקדו בעיקר בחדירות והוצאות אבל זרקו רק פעם אחת לשלוש במשחק. ירושלים התמקדו בחדירות ובריבאונד התקפה משמעותי (זרקו רק חמש שלשות), אבל חבל שיותר מדי דקות במהלך המשחק השחקנים לא שמרו אישית נכונה אלא נמשכו לעזרה (לפעמים בצורה מוגזמת) שהצביעה על איזורית. השופטים היו צריכים לעלות על זה מוקדם יותר מהרבע האחרון, להזהיר את ירושלים ולהעניש אותם. הפציעה של ירין איינהורן בתחילת הרבע השלישי (היה עם 14 נק') קלקלה את המשך התוכניות של רעננה והעומק של ירושלים יחד עם אדם אריאל הדומיננטי הכריע בסופו של דבר. שתי הקבוצות זרקו מעט זריקות מבחוץ (גיל קסיליוק מאשדוד על האבחנה) וקלעו באחוזים נמוכים מהעונשין.

משחק הנערים
משחק לא ברמה גבוהה אבל מותח עד השניות האחרונות. אין ספק שהמתח והלחץ השפיעו על שתי הקבוצות ובאו לידי ביטוי בהמון איבודי כדור. היכולת האישית של אלכס צ'רנוביץ' עזרה לחולון להוביל עד סיום הרבע השלישי והחזירה אותם למשחק לקראת הסיום, יחד עם אור גריס. המהפך של כפ"ס ברבע האחרון היה מדהים כשטטרו עוזר לשמור על היתרון בשניות הסיום. עומר כהן חייב להיזהר בביצוע עב' בשלבים המכריעים, סרגיי זליקמן היה יעיל ומשמעותי לכל אורך המשחק בכל התחומים, והקינוח היה דרור גיאת עם עשרים נק' והגנה מצוינת על צ'רנוביץ' בחלקים גדולים של המשחק. גם במשחק הזה ראינו הגנה אישית שדומה פלאים לאיזורית וגם כאן השופטים לא עלו על זה בזמן ולא הענישו את הקבוצות. אחוזי העונשין שוב לא היו דבר שאפשר להתגאות בו, כמו גם השלשות של חולון, לעומת כפ"ס שקלעו באחוזים נהדרים מחוץ לקשת.

משחק הנוער
שוב, לא משחק ברמה גבוהה אבל אי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני שרון אברהמי ושחקניו. הפייטרים מהעמק לא ויתרו עד הרגעים האחרונים וברבע שני מדהים השאירו את כולם בהלם. כרם משעור ממשיך ביכולת הנהדרת שלו ואין לי ספק שהוא נכנס גם לפנקס של דני פרנקו, מאמן נבחרת הנוער. העמק שינו הגנות עד שנעצרו באיזורית הפשוטה שלהפתעתם ולהפתעת כולנו עצרה את מכבי. להוציא את שטרקמן ובוכמן הקליעה מבחוץ של מכבי הייתה חלשה (שמחוני, טישמן) ורק ריבאונד התקפה (בר-אבן, בוכמן) ונאיביות צפונית השאירו אותם במשחק.

היתרון של העמק בסיום החצי הראשון כנראה הבהיל אותם והכניס את מכבי לטירוף. אני לא חושב שהיה אדם אחד באולם שחשב שמכבי לא תחזור למשחק מיד בפתיחת הרבע השלישי. ההפתעה הייתה שהעמק השאירו את המשחק חי עד דקה לסיום ואפילו הכריחו את ג'ימייטיס לומר בסיום ברכות לאלוהים. מענית ניהל נהדר את המשחק והגארדים הצהובים (בעיקר שמחוני) לא הסתדרו איתו. לגבי מכבי אפשר לומר שככל שמתקדמת העונה, שטרקמן הוא השחקן המשמעותי ביותר בקבוצה, אחרי בוכמן.

לאן נעלם טיש?
בהמשך למשפט המוקדם, הגארד המוביל של מכבי ונבחרת הנוער, נמרוד טישמן, לא היה מספיק דומיננטי בגמר, וזה בלשון המעטה. הוא נראה שבע כשראשו במקום אחר, או שהעייפות, הפציעה והמחלה באמת מתחילים להצטבר. בכל מקרה, אחרי האכזבה בגמר התיכונים השחקן חייב בעיקר לעצמו לתת הופעות מרשימות במשחקים גדולים. בגמר הגביע הוא כמעט ולא היה פקטור וסיים רק עם 7 נק' ואחוזים רעים מהשדה. ברוב הזמן הוא בכלל לא ניהל את המשחק אלא שיחק כגארד לצד מוביל כדור (שמחוני) או כקלעי שמתרוצץ בפינות. לג'ימייטיס נותרו שתי מטרות העונה: האחת, לקחת אליפות. השנייה, להחזיר לנו את טישמן שאנחנו רוצים ויודעים שיכול להיות- חודר קטלני, קלע מצוין, מוסר בחסד ומנהל משחק עם ובלי הכדור- למען השחקן, מכבי, נבחרת הנוער והכדורסל הישראלי.

אקדמיה לכדורסל- שמעתם את זה כאן קודם
לפני כשבוע הודיע איגוד הכדורסל על "הקמת אקדמיה לכדורסל בפרויקט ארבע שנתי. הנהלת האיגוד הטילה על הוועדה המקצועית להכין תוכנית אופרטיבית ולהחל בתוכנית כבר בעונה הקרובה. התוכנית תתואם כספית ותאושר בידי וועדת הכספים של האיגוד. איגוד הכדורסל יפעל להקמת אקדמיה דומה גם לכדורסל בנות, בכפוף להכנת תוכנית מקצועית שתאושר תקציבית על ידי וועדת הכספים".

אתם בטח חושבים ומנסים להיזכר מאיפה הרעיון מוכר לכם. אז ככה, בתאריך 20.1.08, פרסם מר רן קוניק באתר זה טור בנושא... אקדמיה לכדורסל. בהמשך מצורף הלינק כדי שתוכלו לקרוא ולהיזכר איפה שמעתם את זה קודם. לא נורא, זה נכתב לפני כמעט שנה וחצי אבל כמו תמיד, אנחנו באתר שמחים לעזור לאיגוד הכדורסל ולכדורסל הישראלי להתקדם בכל דרך אפשרית.


אקדמיה לכדורסל - זה אפשרי

איגוד הכדורסל- מחמאות מוקדמות מדי
המחמאות לאיגוד הכדורסל לגבי דחיית המשחק בין בנימינה לחיפה לא מתייחסות להתנהלות הלא מקצועית של האיגוד במקרה שלהלן, וכאן המקום לתקן מידע שגוי שנכתב בטור הקודם. מסתבר שלא גליל ביקשו להקדים את המשחק במחזור האחרון אלא דווקא כפ"ס. הבקשה נשלחה לגליל לפני כחודש אשר אישרה את ההקדמה, אולם האיגוד דחה את בקשת הקבוצות והשאיר את המשחק ביום שני (30.3). ביום רביעי (25.3) בבוקר קיבלו אנשי הגליל הודעה מהאיגוד שהמשחק מוקדם למוצ"ש (28.3), שלושה ימים אח"כ.

כשהודיעו אנשי גליל לאיגוד כי אולי לא יספיקו להתארגן בהתרעה כה קצרה (הסעה מהגליל, לוח אימונים שונה) הם נענו בתשובה שממילא זה לא משנה להם כי אין להם סיכוי לפלייאוף. כשהבהירו אנשי הגליל כי אכן יש סיכוי לפלייאוף, הם נשלחו לדבר בעצמם עם אנשי כפ"ס, ואם אלה יאשרו אז המשחק יתקיים ביום שני. דרך ההתנהלות הזו לא מתאימה לארגון כמו איגוד הכדורסל. גליל ויתרו והשאירו את המשחק ביום שבת (ניצחון בכפ"ס).

הספורטיביות של חיפה
לא הייתי במשחק האחרון של הליגה הסדירה במחוז הצפון בין חיפה לבנימינה, אבל שמעתי שהיה קרב גדול וזה המקום להחמיא לחיפה על ספורטיביות לשמה. למרות שהמשחק לא שינה להם דבר שחקני חיפה עלו בטירוף למשחק ונלחמו לכל אורכו. בסוף הקבוצה שהייתה צריכה את הניצחון גם לקחה אותו (ועוד בלי חלמיש), אבל טוב לדעת שאצלנו ממשיכים לשמור על ספורטיביות עד השנייה האחרונה.








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();