רוני קאן, הגנה שלא ראינו



חריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביע
יואב חריש ,26/12/2008

יואב חריש נסע לרעננה וראה רק את הרצליה. בין רשמיו אפשר למצוא את ההגנה המדהימה של הרצליה כולל הניטרול של ניסים-כהן, הפריחה של חבקין, ההיעלמות של לביא וטיפים למכבי וירושלים לקראת המשחק מחר.

סיפור בהמשכים
משחק בין מקום ראשון לשני בצפון, שניהם במאזן שווה, זה אירוע שרצוי להגיע אליו, במיוחד אחרי שביום שני לא הייתי במשחק נוער. גב תפוס יחד עם הכנות לנסיעה למחנה אימונים של שלושה ימים עם קבוצתי האהובה מנעו ממני לקחת חלק במחזור התשיעי בליגה לנוער. התכוונתי לראות את הרצליה מול העמק ואח"כ לקפוץ לראות את חולון בגבעתיים. אז התכוונתי. הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות. חזרתי מהמחנה בצפון (קיבוץ בית אלפא, תענוג כל פעם מחדש) עדיין עם גב תפוס בשעה עשרה לחמש. בחמש ועשרה כבר הייתי בדרך לרעננה.

מעבר ליריבות הספורטיבית הידועה, לחשיבות המשחק ולאיכות הקבוצות ומיקומן בטבלה, המשחק עורר עניין אחרי המפגש ביניהן בליגת בתיה"ס. בעוד הרצליה מופיעה בהרכב כמעט זהה בשתי המסגרות (לויצקי רק בביה"ס אבל הוא לא שיחק), ברעננה המצב שונה. ב'מטרו' אין להם את ניסים-כהן ויש להם מאמן אחר (אופיר ולדמן). זמן טוב לבחון את ההבדל בין אגודה שמחוברת לבי"ס, כולל שחקנים ומאמן, לבין אגודה שאמורה להיות קשורה לביה"ס, אבל איכשהו זה לא קורה ושתי המסגרות נפגעות.

במשחק בבתיה"ס שהתקיים בהרצליה הובילו 'מטרו' לאורך רוב המשחק, עד שמהפך מדהים של 'היובל' שכלל ריצה של 11-0 בשתי הדקות האחרונות הפך את המשחק והרצליה ניצחו 74-70 כששחקני 'מטרו' בהלם. שיערתי שלמשחק הבית הם יגיעו בטירוף עם רצון לנקמה ספורטיבית, כשרבע גמר הגביע מונח על הכף. בפועל, היחיד שהגיע בטירוף היה המנהל האגדי, ערן טסל. הוא דואג למלא את האולם בכל משחק ברעננה, הגרלות ותחרויות במחצית ואפילו הדלקת נרות של ניסים-כהן.

שינויי מזג האוויר
הרצליה התאוששה מהפסד הליגה הראשון שלה (במוצקין) ע"י ניצחון מרשים על 'בליך' וניצחון חשוב על העמק בבית. 'מטרו' נוצחה ע"י עירוני ט' אבל רעננה השיגה ניצחון מרשים בגליל ביום שני. כאן נכנס ההבדל הגדול בין שתי הקבוצות. בעוד רוני קאן נמצא עם השחקנים כל השבוע, ראובן רבינוביץ' נמצא איתם רק חלק מהזמן וחולק אותם עם ביה"ס. בעוד קאן יכול לשחק עם הרכבים שונים ולשמור על השחקנים מפני עייפות ושחיקה, רבינוביץ' מתמודד עם עוד מסגרת ועוד מאמן. כמה שלא יהיה תיאום ביניהם, זה רחוק מלהיות מושלם ושונה מעבודה עם מאמן אחד.

המשיכו היכן שסיימו
ההתחלה הבליטה מצ' אפים מעניינים: הרצליה פתחו ללא שמואלביץ', כשוינטר אפילו לא לבוש. יצחקי פתח על שמואלי שהבהיר במהירות שהזריזות גוברת על הכוח. גולדברג פתח על חבקין, שהבהיר במהירות שיתרון הכוח שלו משמעותי ושהוא הגיע למשחק, ובגדול. מהצד השני תומר חממי פתח ונצמד לניסים-כהן, במהלך שהתברר כמשמעותי ביותר במשחק. מאמצע הרבע הראשון נפתח פער קרוב לדו-ספרתי כשהאורחים מגיעים לטבעת בקלות בכל התקפה, בעוד ההגנה שלהם משתקת את המשחק של המארחים ומכריחה אותם לזרוק מבחוץ. הרצליה סיימו את המחצית עם 48 נק' (24 בכל רבע!), סקור נדיר בשבילם.

מעבר ליכולת ההתקפית אין ספק שהאין-הגנה של רעננה עזרה להם. רעננה עברו Under על כל P & R ששמואלי ביצע ונענו במבול קליעות. שמואלי קלע 12 נק' חופשיות (כולל שתי שלשות). אפשר להמר על הזריקה שלו, אבל מה שרעננה ביצעו לא היה Under. כדי לבצע Under צריך לבצע שתי פעולות חשובות ובסיסיות- האחת, השחקן ששומר את החוסם חייב לדחוף אותו למעלה (לכיוון מחצית המגרש). השנייה, השומר של הכדור חייב להגיע אליו במהירות. כך יורחק השחקן עם הכדור מעמדת קליעה נוחה ויתאפשר מרחק וזמן סביר לשחקן ששומר את הכדור לחזור אליו. בפועל, לא הייתה שום דחיפה, אז שמואלי עמד וקלע.

רעננה גם לא ביצעו דאבל אפ על חבקין, ושוב נענו במבול קליעות. בתוך הצבע, חצי מרחק, שלשות, אחרי P & R, אחרי ריבאונד התקפה, הילד עשה הכל. היחיד שקצת הצליח להפריע לו היה ניסים-כהן, אבל חבקין הגיע רעב ומוכן מנטלית. הוא קפץ הרבה פעמים על כדורים אבודים שהסתובבו על הרצפה ועל הריבאונד בשני צידי המגרש. זה נכון גם לגבי כל הקבוצה, שפשוט רצתה יותר מרעננה והיממה אותם ברבע שני מושלם (24-9). דוגמה קטנה לחוסר הערנות והריכוז של המארחים הגיעה בשנייה האחרונה של המחצית. לרעננה היו רק שלוש עב' קבוצתיות, אבל אחרי שקלעו סל הם נתנו לשמואלביץ' לרוץ בלי הפרעה ולקלוע שלשה מחצי מגרש במקום לעצור אותו בדרך בפאול.

ההגנה של הרצליה
עוד לא ראיתי השנה הגנה ברמה כזו, במיוחד כשאין שחקן גבוה שיכול לשנות זריקות. לחץ על הכדור ומיד נסיגה למצב של עזרה, Deny על המסירה הראשונה ומיד מצופפים וסוגרים את הצבע לחדירות, סגירה לריבאונד אחרי שמכריחים את רעננה לזרוק מבחוץ ונטרול מוחלט של אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה. קאן הגיע בטקטיקה שניסים-כהן לא ינצח אותו. חממי נשלח למערכה ושמר בצורה מדהימה. הוא מנע ממנו את הכדור (ואם קיבל זה היה ליד קו החצי), הרחיק אותו לצד הרחוק מהכדור, עבר בקלות כל חסימה וקינח בשלשות חשובות. אבל העצירה של ניסים-כהן הייתה קבוצתית. בכל פעם שקיבל את הכדור ישר הגיע דאבל אפ והוא היה חייב למסור.

שימו לב לעובדה המדהימה: הוא זרק רק פעם אחת כל המשחק (חדירה קשה שפגעה רק בקרש)! לזכותו ייאמר שהוא היה מאוד סבלני, לא הלך בכוח, מסר בכל פעם וציפה לעזרה גדולה יותר מהחברים. לצערו היא לא הגיעה, החסימות שהוא קיבל היו רכות והחברים שהיו עם הכדור לא הצליחו לנצל את היתרון המספרי. בנוסף, הטקטיקה אמרה לא לקבל נק' בצבע, רק זריקות מבחוץ. גם כאן בוצעה הטקטיקה בצורה מושלמת ע"י גמישות מרשימה של האורחים שהצליחו פעם אחר פעם לשנות את מיקומם ממצב של לחץ על השחקנים למצב של צפיפות הצבע ומניעת חדירה ושוב יציאה לשחקן שזורק. בהחלט מרשים, להשאיר קבוצה כמו רעננה, בבית שלה, על 28 נק' במחצית.

מחכים להמראה של מטוס הלביא
מעבר לחולשה של כל שחקני רעננה (למעט אולי גולדברג), בלט חוסר ההשפעה של גיא לביא על המשחק. ראיתי אותו העונה לפחות בעשרה משחקים במסגרות השונות. הילד שחזר מאליפות אירופה לקדטים בסוף אוגוסט הצטרף לנבחרת ביה"ס בטורניר ה-I.S.F (כיתות י'-יא') והוביל את הנבחרת לזכייה בתואר. לא עבר הרבה זמן והחלו משחקי ליגת העל לבתיה"ס וליגת הנוער כולל הגביע. את לביא אימנתי בנבחרת הטרום קדטים, עוד כשהיה בכיתה ח'. ילד ביישן, חמוד בטירוף, רך וזריז. מאז עברו הרבה מים בירקון, והילד עבר שינוי. מצד אחד הוא התחזק מאוד בפלג הגוף העליון, מצד שני הוא נהיה כבד יותר בתנועה ואין זכר לזריזות ולמהירות.

אני לא יודע על מה עבד הילד בקיץ, אבל עושה רושם שכמות המשחקים והאימונים בכל המסגרות נותנת את אותותיה. הוא נראה עייף, איטי, לא מרוכז ובעיקר לא רעב. ילד עם כישרון כמו שלו, נתונים נהדרים ואינטליגנציית משחק מרשימה חייב להיות רעב. בפועל הוא נראה עייף. בשנה שעברה הוא היה מצוין בליגה לנוער, השנה יש הברקות מדי פעם, וחוסר יציבות בין משחק למשחק ובתוך המשחק עצמו. אני לא ידע מה גרם לו ללבוש אתמול גופיה מס' 6 עם מכנס מס' 22, אבל זה לא נראה טוב וזה חלק מהעניין.

אז מה עושים? שאלה טובה. לוח המשחקים לא מאפשר לתת לו מנוחה. יש משחק חשוב על העלייה לרבע הגמר בליגת בתיה"ס מול בליך ביום חמישי (1.1) ואחריו משחק עונה בהרצליה בליגה (5.1). במצב הנוכחי תרומתו לא מספיק משמעותית, וכל אימון ומשחק שהוא עובר שוחקים אותו יותר. הפגרה בליגת בתיה"ס שתגיע אחרי המשחק מול 'בליך' יכולה להיות זמן טוב למנוחה. ליגת הנוער אומנם לא יוצאת לפגרה, אבל יכול להיות שכדאי לרעננה לשקול לשלוח את הילד הביתה לעשרה ימים-שבועיים של מנוחה, רגיעה של הגוף ובעיקר של הנפש. והערה טכנית לסיום- ליישר את המרפק בזריקה ולא להשתמש רק בשורש כף היד, כדי שהזריקות לא יהיו קצרות ושטוחות.

למכבי שלום
כדי לא להיות מופתעים במשחק שאין ממנו דרך חזרה, צריכים השחקנים של ג'מייטיס לבצע כמה דברים:
1. איזורית צפופה מול ירושלים, בטח בסלים הקשים בהדר יוסף, הינה מצרך מבוקש ויעיל.
2. לסגור לדותן את האמצע ולדחוף אותו לחדירות דרך הקו.
3. למנוע מרג'ואן להיכנס למשחק, לא לתת לו חדירות, קליעה מחצי מרחק או ריבאונד התקפה.
4. לרוץ בכל הזדמנות, גם אחרי סל, ולברוח להרכב הכבד של ירושלים.
5. שליטה של טישמן בקצב המשחק והפעלה של שטרקמן, בר-אבן, שמחוני וזלמנוביץ'.

לירושלים שלום
כדי להפתיע את מכבי באולמה הביתי, צריכים השחקנים של ששר לבצע כמה דברים:
1. דומיננטיות של תמיר שיראה כל התקפה כדור כדי לגרום לבוכמן לשמור ולשבש את האיזורית הצפויה.
2. להתאפק לא לזרוק הרבה שלשות אלא לחפש הכנסת כדור לצבע, הן במסירה והן בחדירה.
3. נתנאל לוי על בוכמן, תמיר על דקלו ורג'ואן על טישמן. זה המצ' אפ המתאים שיכול להפתיע ולשבש.
4. ללכת חזק לריבאונד התקפה כדי לקבל עוד כדורים ולמנוע ממכבי לרוץ, כמו גם לסבך אותם בעב'.
5. לצאת מהשגרה- לשמור הגנה מעורבת אם צריך, איזורית מהתחלה, לעשות הכל כדי לשלוט בקצב.










כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();