חריש עמוק : חולון - רמת-גן
יואב חריש ,07/11/2006

יואב חריש צפה במשחק הצמרת בין הפועל חולון לעירוני ר"ג ויש לו הרבה מה להגיד על הקבוצות, השחקנים וגם על הקהל, השופטים ועל מי לא בעצם.

משחק צמרת בין חולון לר"ג זה בד"כ מתכון לצרות. שחקנים טובים, ספסלים לחוצים, מאמנים בטירוף, שיפוט, קהל, משחק צמוד, מה לא? אבל הרמה, אוי, הרמה...

חולון:
- הפעם שמרו אישית בחלק גדול מהמשחק. האמת, כל עוד פיטשון לא בבעיית עבירות, אפשר לשמור אישית. אופיר ולדמן, מאמן חולון, מיעט לשמור איזורית למרות שנקלע לבעייית עבירות (חוץ מפיטשון), כנראה בשל חשש מהקלעים של ר"ג. באיזורית 3:2 ר"ג התקיפה את הפינה של פיטשון והצבע היה פרוץ. הסלים של ר"ג הגיעו דרך חדירות או הכנסת כדור לשחקן ב-high post. הגארדים של חולון שוב לא הגיבו מהר וגרמו לבעיית עבירות חמורה של הגבוהים שבאו לעזור. ללא זיגדון שנעדר הערב אפשר היה להמר על איזורית 2:3 ולשמור על שחקנים מעבירות. זה היה מאפשר לחולון לרוץ יותר כי ר"ג לקחו זריקות לא טובות מבחוץ והאחוזים היו בהתאם.

- הובלת הכדור ממשיכה להדאיג. מובילי הכדור של חולון חייבים להבין שאפשר לעשות סל קל או אפילו רק לעבור את החצי גם בלי לכדרר! בכל פעם שהם כדררו ההגנה של ר"ג הענישה אותם. הנעת כדור מהירה, תוך שימוש בפיטשון שרץ באמצע המגרש, שברה את הלחץ בקלות והביאה לנק' קלות ביתרון מספרי. בן דרור, פרי ובן עוז הם לא ממש רכזים, לכן הם צריכים למסור ולוותר על הכדרור הבעייתי שלהם. זה נכון גם לגבי סימן טוב, פינטו ושאר הפורוורדים. קבוצות רבות ינסו ללחוץ את חולון ואם יצליחו אז יצמצמו את ההשפעה של פיטשון על המשחק.

- בהתקפה המסודרת יש לחולון בעיה בהכנסת הכדור לפיטשון. הכנסת כדור לגבוה אינה דבר פשוט ואופיר בטח עובד על זה שעות, אבל רוב השחקנים לוקים בטכניקה זו. פיטשון נע, נועל את השחקן, מסתובב כשצריך והכדורים מגיעים בד"כ ליד שלא מסמנת לכדור... גארדים- ריכוז, לא להילחץ אם לוחצים אתכם. ליצור זווית מסירה ולראות את עמדת המגן של פיטשון. לא חייבים להכניס את הכדור, אפשר גם להזיז לצד שני או לגבוה שעולה והוא יכניס את הכדור. לא צריך להתעקש, אבל צריך לדייק במסירה, במיוחד בתיזמון שלה. כל התקפה צריכה להתחיל בפיטשון. ברוב הפעמים שהוא נוגע בכדור קורה משהו טוב, עדיף שהכדור יגיע אליו ואח"כ ייצא אל הגארדים חזרה לקליעה. אל תדאגו, הוא מוסר. אין סיבה לזרוק מבחוץ בתחילת התקפה כשפיטשון תופס עמדה על שחקן נמוך.

- סימן מסימן טוב? בד"כ השאלה העיקרית תהיה מי מצטרף לפיטשון. איתי סימן טוב הרים את הכפפה ושיחק מצוין לאורך שלושה רבעים. הוא קלע מצוין מבחוץ, שמר, חטף, חדר והנהיג את החברים. אבל תמיד יש אבל... ברבע האחרון איתי נעלם. ציפיתי שידרוש את הכדור מול הלחץ וימשיך לקבל את ההחלטות בהתקפה של חולון, במיוחד כשר"ג ניסו לחזור למשחק ומובילי הכדור של חולון נלחצו. הכדור צריך להיות אצלו גם בגלל יכולתו לקלוע זריקות עונשין. בפועל הוא פשוט לא נגע בכדור. קבוצות ימשיכו להתמקד בפיטשון וינסו למנוע ממנו להיות דומיננטי, לאיתי אסור להיעלם ברבע האחרון.

רמת-גן
- ר"ג ידועה בהגנת הלחץ שלה. יש להם גארדים (סיני, זיגדון, רוב) שיכולים ללחוץ את הכדור ולרוץ מהר, כמו גם פורוורדים (זינדרמן, שמחון, אהרון, ארביב, רותם) שיודעים לחטוף את המסירות. ר"ג לא החלה את המשחק בלחץ על הכדור וזו הייתה טעות כי חולון ברחה מהר ליתרון דו ספרתי. אמנם בלי חן זיגדון יותר קשה ללחוץ לאורך זמן, אבל יניב בורגר היה צריך לפתוח את המשחק עם שני מובילי כדור (רוב במקום ארביב), לרוץ יותר ובעיקר לגרום למובילי הכדור של חולון לאבד את הכדור ואת הביטחון מוקדם. חוסר האגרסיביות של ר"ג בהתחלה נתן לחולון ביטחון ויתרון שנשמר לכל אורך המשחק. הלחץ החזיר אותם למשחק, הביא לסלים קלים במתפרצות ומנע השפעה של פיטשון. ר"ג צריכה ללחוץ גם במשחק השוטף ולא לחכות לעצירת המשחק או לזריקות עונשין.

- בהתקפה יש בעיה ברורה: אין היררכיה! הכדור לא זז מספיק מהר ולא מגיע לשחקנים שצריכים לעשות נק'. אם זינדרמן כמעט ולא נוגע בכדור או זורק מבחוץ אז ההתקפה לא מתפקדת. רוב וסיני צריכים לחדור בשביל לכווץ את ההגנה ולהוציא, לא רק לסיים בכוח מול הגבוהים. חדירות של זינדרמן ושמחון הן הכרחיות כדי למשוך עבירות. אהרון קולע טוב מבחוץ אבל מתקשה לחדור. ארביב ויעקובוביץ' פסיביים מדי ופיטוסי מרגיש לא טוב כשהוא משחק נגד פיטשון (כמו רבים אחרים...) חסרונו של זיגדון היה משמעותי למשחק המהיר וללחץ של ר"ג, אבל לא בטוח שלקבלת ההחלטות ולהיררכיה בהתקפה. לר"ג יש הרבה כלים התקפיים, אולי יותר מדי... יש הרבה אגו על המגרש ועל הספסל וחשוב ליצור היררכיה ברורה כבר עכשיו. התקפה סביב זינדרמן, כשזיגדון וסיני מנהלים ופיטוסי ושמחון כמשלימים תהיה יעילה יותר. האחרים צריכים להשלים מהספסל ולהבין את המשמעות של זה.

- תוכנית משחק וניצול מומנטום: פיטשון סיים את המחצית בלי עבירות ור"ג נכשלה בדבר בסיסי שהוא לגרום לפיטשון לעבוד בהגנה מהתחלה. ניסיונות לבידוד פורוורד בכדרור מולו לא היו יעילים כי שאר השחקנים עמדו והסתכלו ולא הייתה תנועה. רק פעם אחת הגיע בידוד של שמחון מתרגיל מתוכנן שכלל תנועה של שחקנים. בורגר פתח עם פיטוסי על פיטשון והוא נכנס לבעיית עבירות מהר. אח"כ כבר שמר אותו פורוורד (רותם) אבל הדאבל אפ היה אנמי והרוטציה לא חכמה. עדיף היה לשים על פיטשון פורוורד מהתחלה ושפיטוסי יבוא לדאבל אפ. הוא היה מפריע למסירה של פיטשון וסימן טוב לא היה נשאר חופשי לשלשות. את הרבע השלישי סיימה ר"ג במינוס 8 כולל ריצה קטנה (רוב, סיני, זינדרמן, שמחון ואהרון). את הרבע הרביעי פתחו זינדרמן, שמחון ואהרון על הספסל וזה איפשר חולון לעלות שוב ליתרון דו ספרתי, כשאיבודי הכדור שלהם לא זכו לענישה נאותה. גם אם הייתה בעיית עבירות, את המומנטום מסיום הרבע לא היה צריך לעצור.

- החיבור החברתי, ההיררכיה והתנהגות הספסל יהיו מפתח במהלך העונה של ר"ג. בעיטות בכיסאות (רותם, ארביב) וויכוחים עם המאמן (אהרון) לא תורמים לאווירה. אם זינדרמן לקח זריקה רעה בסיום המחצית, אפילו בניגוד להוראות, הוא עדיין צריך לפתוח בחמישייה. דין זינדרמן אינו כדין שאר השחקנים. הוא צריך להיות השחקן המוביל שלהם, לכן טוב יעשו השחקנים אם יבינו את מקומם ואת מעמדם, טוב יעשה יניב אם יבהיר להם את זה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

כללי:
- מובילי המחר מכיתה י"ב ומצבם הנוכחי:

רביב פיטשון איזה כיף לראות אותו! ממשיך לשלוט מתחת לשני הסלים, מציג זריזות ידיים עם חטיפות כדור, רגש ותזמון כשהוא מוסר תוך כדי תנועה, והדובדבן- הקליעה! אחוזי העונשין שלו היו הגבוהים ביותר מבין שחקני שתי הקבוצות! זרק 2 שלשות וקלע אחת, אבל הזריקה נכונה ועם הרבה ביטחון. מנהיגות, כושר גופני, הילד פשוט דומיננטי! רק עצה אחת- לא צריך אחרי כל ריבאונד שלקחת להוריד כדור לרצפה, אפשר גם למסור מסירה ארוכה...

אור זינדרמן אם הוא רוצה להיות שחקן דומיננטי הוא צריך להתחיל להתנהג ככזה! שקט, לא מדבר, לא מעורב, אנמי, יושב על הספסל בדיכאון, על המגרש לא מורגש. אור, אתה לא כאחד השחקנים, אתה השחקן המוביל! תדבר, תצעק, תדרוש, תנהיג, אל תתבייש. תיקח את הכבוד שאתה רוצה, אל תחכה שיבוא אליך! הכדור צריך להיות בידיים שלך בכל התקפה אבל זה לא רק תפקיד של מאמן, זה גם תפקיד שלך! בהגנה תימנע מעבירות קטנות ומטופשות שאתה עושה. אם אתה עושה עבירה, שתהיה עבירה חזקה ולא עדינה, אבל תהיה חכם ותימנע ממה שלא צריך, כי אתה צריך להיות 35 דקות על המגרש. יותר מדי כדורסל לא ראיתי ממך- פשוט לא הראית! אולי בפעם הבאה...

שיפוט : יש כמה דרכים לשפוט משחק- לשרוק על כל דבר, לתת למשחק לזרום ולאפשר משחק אגרסיבי, להתחיל בשריקות ולהמשיך בסלחנות או להיפך. בכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות. כפיר מועלם ורפי סניור שפטו בדרך הקפדנית ושרקו כמעט על כל מגע (קרוב ל-70 עבירות). המשחק לא זרם ואז הגיעה ההתלבטות האם להתיר את הרסן ולאפשר יותר חופש לשחקנים או להמשיך ולהיות עקביים לאורך כל המשחק. תשובה מוחלטת מה לעשות בכל פעם אין לי, במשחק הזה הקפידו לכל אורכו ולכן המשחק היה מאוד איטי. אין ספק שחלק מהשריקות היו נכונות, אני אישית מעדיף ששופטים יתנו למשחק לזרום ולא יהיו כל כך משמעותיים.

קהל: ההורים, אוי, ההורים. מתישהו יצלמו אתכם וישלחו את זה לפיספוסים או יעשו עליכם סרט תעודה (בעצם כבר עשו...) צועקים, מנהלים את המשחק, מאמנים את השחקנים, שופטים את השופטים, פשוט לא יודעים את תפקידם ומקומם. אז רק לידיעתכם, תפקידכם הוא לעודד את הילדים שלכם ואת הקבוצה כולה! תעזבו את השופטים, תעזבו את הקבוצה היריבה, פשוט תעודדו. אתם המחנכים הראשיים של הדור הצעיר, תנו דוגמה! לא צריך להשתולל בכל פעם שהילד הקטן שלכם קיבל מכה ולא שרקו לו פאול... הוא כבר לא ילד קטן, תנו לו להתמודד!

עצבים, עצבים, עצבים: מה יהיה עם ההגנה? עם עבודת הרגליים? רק עבירות עם הידיים? היו הרבה עבירות קטנות ונשרקו המון עבירות אבל רובן היו! שחקנים: תפסיקו להתעצל ולהרביץ עם הידיים, תזיזו את הרגליים ותשמרו חכם. אנחנו מחפשים לא רק את הקלעים, אלא גם את השומרים הטובים ויש לכם את היכולות האתלטיות לכך.
ומה יהיה עם קליעות העונשין? שחקנים יקרים, אתם לא קולעים זריקות עונשין! אולי תופתעו לדעת, אבל עונשין מכריע משחקים! תסתכלו על פיטשון ועל השיפור שלו, לא יכול להיות שסיני יחטיא 4 זריקות עונשין בדקה האחרונה של משחק צמוד. לכו לזרוק!








כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - טל רונן מנע גניבהחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();