חריש עמוק - טל רונן מנע גניבה
יואב חריש ,26/04/2007

יואב חריש צפה אמש כיצד ראשון לציון כמעט וגנבה את יתרון הביתיות מהרצליה...עד שהגיע טל רונן.

איזה משחק! איזה כיף! ראשל"צ היו על סף גניבת יתרון הביתיות, עד שהגיע טל רונן...

גישושים והפתעות:
בדקות הגישושים שתי הקבוצות היו זהירות ובחנו אחת את השנייה. הופתעתי כשלויצקי פתח ולא מרציאנו אבל הוא תרם התקפית וניצל את ההתמקדות בשחקנים המרכזיים. בראשל"צ, שניר זרקובסקי פתח במקום אורון יהוד (סביר בגלל הפציעה) וניסה להתמודד עם רונן. הרצליה דאגו שאנג'ל יוליך לאורחים את הכדור ומנעו מגונשור ומסימון, ראשל"צ מנעו מסיון ורונן את הכדור והשאירו למנחם להוביל כדור ללא לחץ כשגונשור (כדי להימנע מעבירות) מחכה על קו השלוש. הרצליה הציגו את סיון ב-Post Up והסתבר שזה תרגיל מתוכנן וזה לא גימיק, ראשל"צ הציגו הגנה ללא חילופים אלא מעבר בכוח עם עזרה (Bump), דבר שבלבל בעיקר את רונן שלמרות שחיכה לחילוף קיבל את הכדור חופשי וביצע 'צעדים'. קרלינסקי קיבל את הכדור בחוץ על סימון, לא ספר אותו והגיע לטבעת בקלות, הרצליה סחטו ארבע עבירות משחקני ראשל"צ כבר אחרי ארבע דקות אבל מכאן עברו להפצצה מבחוץ שעלתה להם בנק' קלות במתפרצת (12 לראשל"צ ברבע) ועברו ארבע וחצי דקות עד שסחטו את העבירה הבאה. הקבוצות איבדו כדורים ב'צעדים' ללא הרף, אבל ראשל"צ הענישו ב- P & R עם השחקן של לויצקי/קרלינסקי/דותן וכשהרצליה הגיבו בחילוף גונשור וסימון שברו את החילוף בקלות, חדרו עד הטבעת לנק' קלות וסחטו עבירות. למרות שסיון ביצע שתי עבירות אחרי שלוש דקות ראשל"צ לא הצליחו להוציא ממנו את השלישית אבל ירדו מרוצים ביתרון 26-22.

גבירותיי ורבותיי- מהפך!:
ריצה מדהימה של 11-0 פתחה את הרבע השני עבור הרצליה. פסק זמן באמצע הריצה וחילופים לא עצרו את הרצליה שמצאו דרך לעצור את ראשל"צ בעזרת איזורית לוחצת על כל המגרש 2:2:1 שיורדת לאיזורית 3:2. מובילי הכדור של האורחים איבדו כדורים בקצב והרצליה במתפרצות עלו לפלוס שבע. עד לסיום הרבע ראשל"צ רדפו אחרי הביתיים אבל הצליחו להקטין את ההפרש הודות למעבר להגנה איזורית 2:3 שכללה הפעם לחץ על כל המגרש על מנחם וההתקפה הביתית נתקעה. לאט לאט מצאו האורחים את הפיתרון לאיזורית חצי מגרש של הרצליה ע"י P & R של גונשור באמצע וחדירה שלו לטבעת או שהוריד כדור למורינס. ריבאונד התקפה של מורינס כשהגארדים הביתיים לא עוזרים, שיכנע את רוני קאן לחזור לאישית אבל ראשל"צ שוב הענישו ב-P & R כשהרצליה ביצעו חילוף על החסימה וקרלינסקי ולויצקי ירדו עם שלוש עבירות למחצית. הביתיים שמרו בקושי על היתרון וירדו להפסקה ביתרון 45-42.

מה חשבתם, שלא יהיה עוד מהפך?:
ראשל"צ פתחו בריצה משלהם ע"י לחץ על כל המגרש באישית, כולל את מנחם והרצליה פשטו איבדו את הראש. איבודי כדור טיפשיים וזריקות לא אחראיות שוב הריצו את ראשל"צ למתפרצות (12 נק' ברבע) והפכו את המשחק. בהגנה האישית שינוי טקטיקה וניסיון להתמודד עם ה- P & R האורח ע"י מעבר Under נכשל גם הוא והאורחים הגיעו עד הטבעת פעם אחר פעם. חילופים ופסק זמן לא עצרו את המפולת וראשל"צ כבר בפלוס שבע, אבל מעבר חוזר לאיזורית לוחצת על כל המגרש וירידה לאיזורית חצי מגרש סגרו שוב את הצבע ומנעו מבעיית העבירות (רונן, מנחם ודותן) להחריף. ראשל"צ חזרו לאבד כדורים מול הלחץ ובעזרת עבירות העמידו את הביתיים על קו העונשין וסייעו להם לרדת בפיגור עדין של 65-60.

סדרת מתח, החלק הראשון:
הרבע האחרון היה סוער אז קבלו סיקור: ראשל"צ הרגישו בבית עם קהל דומיננטי אבל הרצליה הצליחו להפוך את המומנטום ע"י חדירות והכנסת ראשל"צ לבעיית עבירות קבוצתית מוקדמת (4 קבוצתיות אחרי 3 וחצי דקות). קרלינסקי מודיע על פרישה מוקדמת עם שתי עבירות טיפשיות (המשך יבוא...) כחמש דקות לסיום. חמש הדקות האחרונות היו כמו טורניר הדיוויס בטניס: פעולות ביחידים ובזוגות! שתיים וחצי דקות לסיום, בפיגור נקודה, נדב זילברשטיין במהלך מבריק עובר להגנה מעורבת- שניים אישית (על רונן וסיון) ושלושה איזורית. מנחם, לויצקי ודותן מאבדים במשך שתי התקפות את הראש והיתרון של ראשל"צ, 82-78, דקה ורבע לסיום ועוד זריקת עונשין. אבל מורינס מחליט גם הוא לפרוש מהמשחק בעבירה בריבאונד (המשך יבוא...), דותן בשתיים מהקו וחטיפה של סיון (ממסירה לא אחראית של אנג'ל) מביאים לשיויון מרתק 45 שניות לסיום. גונשור משום מה זורק לשלוש במקום לחדור אבל זיידא מנער בקלילות את תום חבקין הצעיר לריבאונד התקפה ענק. סימון חודר ומחטיא ליי אפ ובצד השני רונן דופק שלשה 15 שניות לסיום! הרצליה לא רוצים לעשות פאול אבל דותן מבצע עבירה על גונשור בזריקה משלוש וגונשור, למרות אחוזי עונשין גבוהים מאוד לכל אורך המשחק, מחטיא את השנייה ומוריד לנקודה 6 שניות לסיום. הרצליה לא לוקחים פסק זמן וכמעט שלא מצליחים להכניס את הכדור אבל בשנייה האחרונה מנחם מקבל את הכדור וסוחט עבירה 4 שניות לסיום. ראשונה בפנים, שנייה בחוץ, גונשור לא מגיע לזריקה ונתראה ביום שני...

אבל זה פאול!!!:
כמות העבירות הטיפשיות ששחקנים מרכזיים עושים פשוט יכולה לשגע! סיון עם שתיים מהירות אחרי שלוש דקות, קרלינסקי שלישית פחות מדקה למחצית ורביעית וחמישית שש דקות לסיום!, לויצקי ומנחם עם רביעית מיד בפתיחת הרבע האחרון. אצל האורחים שניר צבר שתיים מהירות ברבע הראשון, שתיים מהירות בפתיחת הרבע השלישי והחמישית לא איחרה לבוא, מורינס פאול שני מיד בפתיחת הרבע השני, שלישי בפתיחת הרבע השלישי, רביעי בפתיחת הרבע הרביעי והחמישי דקה לסיום בשלב קריטי. מה הסיפור אתם שואלים, כולם עושים עבירות. הפואנטה היא שהיו כ-20 עבירות שאיך אני אנסח את זה בעדינות? מטומטמות ברמה!!! למשל קרלינסקי לוחץ שחקן אורח על קו האורך, נותן לו קטנה ודוחף אותו החוצה. אבל יש לך כבר שלוש עבירות ורק התחיל הרבע הרביעי אז למה??? או מורינס, עם ארבע עבירות, פלוס ארבע, דקה לסיום, מוריד את דותן לריצפה במאבק על הריבאונד, שולח אותו לקו ואת עצמו החוצה מהמשחק אז למה??? אתם השחקנים המרכזיים ואסור, פשוט אסור לכם לבצע עבירות טיפשיות! לכל פאול שלכם צריכה להיות משמעות ועיתוי נכון. תיזכרו את זה!

קבלת החלטות בסיום המשחק בהגנה!
בד"כ מתארים ומנתחים את קבלת ההחלטות בהתקפה בסוף משחק. אני אספר לכם על קבלת ההחלטות של השחקנים בהגנה: למשל ב-82-80 לראשל"צ, 50 שניות לסיום, סיון חוטף כדור ורץ לסל. למה גונשור, עם שלוש עבירות בלבד, מסתכל עליו עושה ליי אפ קל ולא מוריד אותו בפאול? או למשל בשיויון 82, כחצי דקה לסיום, גונשור זורק שלשה אבל חבקין לא סוגר את זיידא לריבאונד ועוד כדור לאורחים. או למשל בשיויון 82, 15 שניות לסיום, סימון לא עושה חילוף תוקפני על רונן שיוצא מחסימה ודופק שלשה? או למשל ב-85-82 להרצליה, 6 שניות לסיום, הרצליה כנראה לא רוצים לעשות עבירה אבל דותן מבצע עבירה על גונשור כשהוא זורק לשלוש? הפואנטה היא שבדקות ובשניות המכריעות הכל תלוי בכם השחקנים: ההרגלים, האינטיליגנציה וקור הרוח שלכם יכריעו את המשחק. המאמנים שלכם יכולים להנחות ולנהל אבל אתם אלה שנמצאים על המגרש. איך אמר מאמן טורונטו שזכה בתואר מאמן העונה ב-NBA? אני לא קולע נק', לא מוסר אסיסטים ולא לוקח ריבאונדים. את כל זה עושים השחקנים. ותמיד אפשר לדבר על השלשה הנפלאה של רונן, אבל תיזכרו שקבלת החלטות מכריעה מתקיימת בשני הצדדים, לא רק בהתקפה, ולעיתים קרובות מאוד דווקא קבלת ההחלטות בהגנה היא המכריעה.

לסיכום, הרצליה הצליחו ב...:
- עצירת המתפרצות של ראשל"צ ברבעים השני והרביעי.
- איזורית 3:2 לפרקים ארוכים למרות החורים באמצע ו-OR.
- איזורית לוחצת למרות שקיבלו מספר סלים קלים אבל שינו את המשחק.
- קלעו הרבה (84 נק') ומעל הממוצע (74) למרות אחוזים נמוכים ל-3 ע"י חדירות מצוינות ויכולת סיום גבוהה.
- ייצרו 14 נק' במתפרצת, שיפור גדול שנתן מומנטום במהלך המשחק.

ולא כל כך הצליחו ב...:
- עצירת המתפרצת של ראשל"צ ברבעים הראשון והשלישי.
- להגיב ל-P & R (חילוף ואח"כ Under) וספגו יותר מ-20 נק' מהמהלך הזה!
- לשמור על הצבע, ספגו המון נק' מחדירות וסה"כ 82 נק', כ-22 יותר מהממוצע!
- להגיע הרבה לקו, להכניס את השחקנים המרכזיים לבעיית עבירות (חוץ ממורינס), ולאבד מעט כדורים מול הלחץ.
- להימנע מבעיית עבירות מוקדמת של השחקנים המרכזיים.

ראשל"צ הצליחו ב...:
- לחץ על מובילי הכדור, בעיקר במחצית השנייה, פגע בניהול המשחק המקומי.
- להפתיע בדקות האחרונות בהגנות מתחלפות ומעורבות ששינו מומנטום.
- להכניס את השחקנים הבכירים לבעיית עבירות מוקדמת.
- לקלוע 24 נק' במתפרצות אבל רק ברבעים הראשון והשלישי.
- לקלוע הרבה נק' קלות בצבע תוך ניצול מקסימלי של ה-P & R.

ולא כל כך הצליחו ב...:
- למנוע משלושת הבכירים לקלוע (קרלינסקי, רונן וסיון יחד 65 נק'!), בעיקר ברבע הרביעי.
- להגיב אחרי איבודי כדור ולמנוע סלים קלים ונק' לא צפויות.
- להתמודד מול איזורית לוחצת ולהעניש הרבה יותר מאשר לאבד.
- להתמודד מול האיזורית 3:2 בלי לאבד כדורים למרות שביצעו בהמשך התאמות.
- לקלוע נק' במתפרצות ברבעים השני והרביעי ולהימנע ממשחק מסודר.













כתבות אחרונות באתר
Print



ארכיון טורים
חריש עמוק: מה שווה טקטיקה בלי בוקסאאוט?חריש עמוק: טוב רכז ישראלי מסקורר זרחריש עמוק: ניצחונות זה מדבקחריש עמוק - פירוק לגורמיםחריש עמוק: נגמר לפני שהתחילחריש עמוק חוזר - דבר לא השתנהיש ריח מוזר באווירחריש עמוק 4 - לקראת אליפות אירופה לנוערחריש עמוק 4- גברים אחד-אחדחריש עמוק 4 - לקראת גמר הנוערחריש עמוק 4 - פיינל פור הנוערחריש עמוק 4- ראשל"צ בגליל למשחק הגומליןחריש עמוק 4- גליל לוקחים את הראשון בראשון ערב הגמרים - הסיפור שאינו נגמרחריש עמוק 4 - גבעתיים הבטיחה את ההישארות חריש עמוק 4 - החתול שמר על השמנתחריש עמוק 4- הגוף גבר על הנפשחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 4 - ההתקפה המרשימה של יהודחריש עמוק 4- מטרו מנצחים את זיו ומרקסחריש עמוק 4 - הגומלין גם של ק"שחריש עמוק 3 - לקראת גמר הפיינל פורחריש עמוק 3: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק 3- גמר במעמד צד אחדחריש עמוק 3 - הערב גמר הנוערחריש עמוק 3- לקראת פיינל פור הנועררעיון שראוי להימדד לאורך זמןחריש עמוק 3- המהפך המדהים של רעננהחריש עמוק 3 - ערב הגביעים ותוספות קטנותחריש עמוק 3- האיגוד דאג לספורטיביותחריש עמוק 3- הנקמה של בנימינהחריש עמוק 3 - מכבי מעפילה לגמרחריש עמוק 3- לקראת הגומלין של קרב הענקיםחריש עמוק 3- אכזבה מקרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - קרב הענקים הראשוןחריש עמוק 3 - הגמר החשוב באמתחריש עמוק 3- ימי בנימינה נבלמוחריש עמוק 3- ניצחון כפול לר"ג על חולוןחריש עמוק 3 - מכבי פעם שלישיתחריש עמוק 3 - דרבי ראשל"צי מרתקחריש עמוק 3- ועדת המשמעת של משרד החינוךחריש עמוק 3- סיכום הסיבוב הראשוןחריש עמוק 3- מחזור אחרון של הסיבוב הראשון חריש עמוק 3 - המשך הגביע והדרביחריש עמוק 3 - משחקי עונה בגביעחריש עמוק 3 - חולון לראשונהחריש עמוק 3 - חיפה מנצחת בנתניהחריש עמוק 3 - ההצלחות של ראשל"צ וכפ"סחריש עמוק 3 - יומנם של טישמן ובוכמןחריש עמוק 3- הגדולות שרדו את המוקשיםחריש עמוק 3 - צהוב שולטחריש עמוק 3 - הרצליה וגבעתיים מרשימותחריש עמוק 3- הדר יוסף לא האיר פנים לראשוןחריש עמוק - פתיחת ליגת העלחריש עמוק 3 - סיבוב ראשון בגביע המדינה לנוערחריש עמוק 3 - עונה חדשה בפתחחריש עמוק 2: סיכום נבחרת הנוערחריש עמוק 2- נבחרת הנוער מתחילהחריש עמוק 2- נבחרת הנוער- ההתחלה- חלק ב'חריש עמוק בקיץ - מחנה אימונים אישייםחריש עמוק 2 - נבחרת הנוער - ההתחלהחריש עמוק 2 - אולסטאר נוער 2008חריש עמוק - לקראת הגמרחריש עמוק - חולון נגד נהריה"חריש עמוק" - לקראת מכבי נגד בני השרוןחריש עמוק 2- עוד הר הוליד עכברחריש עמוק 2 - היכונו לגמר הגדולחריש עמוק 2 - מכבי בעוד גמרחריש עמוק 2 - ירושלים בגמרחריש עמוק 2 - ר"ג מול ירושליםחריש עמוק 2 - מכבי מול גבעתייםחריש עמוק 2 - סיכום עונת הנוערחריש עמוק 2- הפייטרים מהעמק נכנעוחריש על הלאומית- קצת משחק והרבה צעיריםחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש על הלאומית - יבנה וחיפה הולכות למשחק שלישיחריש על הלאומית - הגארדים הכריעוחריש על הלאומית - שתי קושיותחריש עמוק 2 - גבעתיים בפיינל פורחריש עמוק - לקראת משחק 2 בגבעתייםחריש על הלאומית - מי שצריך יותרחריש עמוק 2 - שוב הדרום שולט ?חריש עמוק 2 - סיכום ערב הגמריםחריש עמוק 2 - מפתחות לגמר הנוערחריש עמוק2 - המסורת של חולון ניצחהחריש על הלאומית: אפילו לא אימוןחריש עמוק 2 - ביקור בקרית טבעוןחריש עמוק2 - סיכום שוויצרירידה לצורך עלייה?חריש על הלאומית - האור והלהטחריש עמוק 2 - רעננה מחוץ לפלייאוףחריש על הלאומית - עוד נצחון כזה ואבדנוחריש עמוק 2 - קל בנתניה, קשה בפלייאוףחריש על הלאומית - השליטה של נתניהחריש עמוק 2: כשעופר פגש את מרדכיחריש עמוק - ירושלים ניצחה בת"אחריש עמוק - הגיע הזמן לירושליםחריש עמוק: על פספוסים ואיזוריותחריש עמוק 2 - איפה ההגנה ?חריש עמוק 2 - מראשון לרחובותחריש עמוק 2: משחק העונהחריש עמוק 2 : הפסד ראשון לרמת-גןחריש עמוק 2 - גמר בתי הספרחריש עמוק 2 - זמן מצ'אפחריש עמוק 2 - הדרבי של עירוני ט'חריש עמוק 2 - פיינל פור בתי הספרחריש עמוק 2 - היה גם משחקחריש עמוק 2 - דיווח משדה הקרבחריש עמוק מסכם סיבובחריש עמוק 2 - הפשטות גברה על התחכוםחריש עמוק 2 - הפלישה לנהלל חריש עמוק 2 - דרבי שרוניחריש עמוק 2 - הצגה ראשונה טובה, הצגה שניה פחותחריש עמוק 2 - לגביע טור משלוחריש עמוק - רעננה מול גלילחריש עמוק - הרכבת מהעמק והקטר מהרצליהחריש עמוק 2 - צריך לדעת לקבל מתנותחריש עמוק 2: גבעתיים הביסה בראשוןחריש עמוק 2 - ר"ג מושלמת בראשון לציוןחריש עמוק 2 - שלושה משחקים במחזור אחדחריש עמוק - לקראת העונהחריש עמוק - חשיפה לצפון כפול שתייםחריש עמוק חולהחריש עמוק 2 יוצא לדרךחריש עמוק: זה באמת משנה?חריש עמוק: לקראת ירושלים - בני השרוןחריש עמוק: לקראת מכבי - גלילחריש עמוק - והפעם טור רגוע במיוחדחריש עמוק: רשמי גמר הנוערחריש עמוק: לקראת גמר הנוערחריש עמוק: רשמי הפיינל פורחריש עמוק מחמם את הגזרהחריש עמוק - נוקאאוט בהרצליהחריש עמוק: המשחק השלישיחריש עמוק - לקראת משחק 2 בנוערחריש עמוק - פלייאוףחריש עמוק - פרוייקט הגבוהיםחריש עמוק - לקראת גמר הגביע לנוערחריש עמוק מוציא קיטורחריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק: דוקטור ג'קיל ומיסטר חרישחריש עמוק - משחק עונה עאלקחריש עמוק - חולון בדרך לגמר הנוערחריש עמוק: לקראת חצי גמר הנוער הערבחריש עמוק - משחק האליפות של הגלילחריש עמוק: כללי התנהגות לשחקני ספסלחריש עמוק - מראשון להרצליהחריש עמוק - שני משחקים במחיר אחדחריש עמוק - קאן, קאופמן וכל השארחריש עמוק: הפתעה אין, טור ישחריש עמוק: שוב אותו סרטחריש עמוק: דרבי גביעחריש עמוק - סוגר סיבוב בפ"תחריש עמוק - הצחקתם אותו !חריש עמוק - משחק העונה בנעריםחריש עמוק - ביקור בשרוןחריש עמוק - החשיפה לצפון נמשכתחריש עמוק: חשיפה לצפוןחריש עמוק: מכבי ת"א - גבעתייםחריש עמוק : חולון - רמת-גןחריש עמוק: חולון ובאר-שבעחריש עמוק - על המחזור השני בליגה לנוער



© כל הזכויות שמורות
cker();